Загалом світове споживання вина впало до найнижчого рівня з 2002 року. На це, звісно ж, вплинула пандемія Covid-19. Утім, представники OIV закликають обережно ставитися до цих даних, адже вони досить приблизні.
Цікаво Вечеря з вином: витримане ігристе SHABO Classic брют та курка, запечена з картоплею
Якщо оцінювати конкретні країни, то не все так однозначно. До прикладу, в Італії, Німеччині, Великій Британії, навпаки, почали більше його вживати. "Жорстке" падіння зафіксували у Китаї. Цікаво, що найбільше постраждали ігристі вина. Виняток – Prosecco.
Топ 10 країн, де найбільше споживають вино
- США – 3,3 мільярда літрів (на рівні 2019 року);
- Франція – 2,47 мільярда літрів (на рівні 2019 року);
- Італія – 2,45 мільярда літрів (ріст на 7,5%);
- Німеччина – 1,98 мільярда літрів (ріст на 0,2%);
- Велика Британія – 1,33 мільярда літрів (ріст на 2,2%);
- Китай – 1,24 мільярда літрів (падіння на 17,4%);
- Росія – 1,03 мільярда літрів (ріст на 3%);
- Іспанія – 960 мільйонів літрів (падіння на 6,8%);
- Аргентина – 940 мільйонів літрів (ріст на 6,5%);
- Австралія – 570 мільйонів літрів (падіння на 3,7%).
Як змінилося споживання вина у світі з роками у гекталітрах / Скриншот OIV
Популярність вин в Україні росте
За даними опитування, яке організувала Соціологічна група "Рейтинг", 66% українців вживають алкогольні напої. Зокрема, найпопулярнішим є вино: його полюбляють 36% опитаних.
Цікаво, що воно користується популярністю серед людей різних вікових категорій від 18 років. Також жінки вдвічі частіше вживають вино, ніж чоловіки. А найчастіше його смакують на Заході та у Центрі України.
Опитування проводили 25-27 квітня 2021 року за допомогою телефонних інтерв’ю з використанням комп’ютера. Загалом опитали 1500 людей з усіх областей України, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу. Помилка репрезентативності дослідження з довірчою ймовірністю 0,95: не більше 2,5%.
Звісно, Україні ще далеко до такого рівня споживання вина, який фіксують у США, Франції, Італії тощо. Однак останніми роками ми спостерігаємо позитивну тенденцію: серед українців зростає зацікавленість у якісних вітчизняних винах, які можуть позмагатися зі знаменитими європейськими аналогами. Смакувати своє – це чудово.