Загалом світове споживання вина впало до найнижчого рівня з 2002 року. На це, звісно ж, вплинула пандемія Covid-19. Утім, представники OIV закликають обережно ставитися до цих даних, адже вони досить приблизні.

Цікаво Вечеря з вином: витримане ігристе SHABO Classic брют та курка, запечена з картоплею

Якщо оцінювати конкретні країни, то не все так однозначно. До прикладу, в Італії, Німеччині, Великій Британії, навпаки, почали більше його вживати. "Жорстке" падіння зафіксували у Китаї. Цікаво, що найбільше постраждали ігристі вина. Виняток – Prosecco.

Топ 10 країн, де найбільше споживають вино

  • США – 3,3 мільярда літрів (на рівні 2019 року);
  • Франція – 2,47 мільярда літрів (на рівні 2019 року);
  • Італія – 2,45 мільярда літрів (ріст на 7,5%);
  • Німеччина – 1,98 мільярда літрів (ріст на 0,2%);
  • Велика Британія – 1,33 мільярда літрів (ріст на 2,2%);
  • Китай – 1,24 мільярда літрів (падіння на 17,4%);
  • Росія – 1,03 мільярда літрів (ріст на 3%);
  • Іспанія – 960 мільйонів літрів (падіння на 6,8%);
  • Аргентина – 940 мільйонів літрів (ріст на 6,5%);
  • Австралія – 570 мільйонів літрів (падіння на 3,7%).

Як змінилося споживання вина у світі з роками у гекталітрах / Скриншот OIV

Популярність вин в Україні росте

За даними опитування, яке організувала Соціологічна група "Рейтинг", 66% українців вживають алкогольні напої. Зокрема, найпопулярнішим є вино: його полюбляють 36% опитаних.

Цікаво, що воно користується популярністю серед людей різних вікових категорій від 18 років. Також жінки вдвічі частіше вживають вино, ніж чоловіки. А найчастіше його смакують на Заході та у Центрі України.

Опитування проводили 25-27 квітня 2021 року за допомогою телефонних інтерв’ю з використанням комп’ютера. Загалом опитали 1500 людей з усіх областей України, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу. Помилка репрезентативності дослідження з довірчою ймовірністю 0,95: не більше 2,5%.

Звісно, Україні ще далеко до такого рівня споживання вина, який фіксують у США, Франції, Італії тощо. Однак останніми роками ми спостерігаємо позитивну тенденцію: серед українців зростає зацікавленість у якісних вітчизняних винах, які можуть позмагатися зі знаменитими європейськими аналогами. Смакувати своє – це чудово.