Супергерої українського вина: Євгенія Ніколайчук

9 серпня 2021, 12:34
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Наприкінці минулого року виноробна компанія SHABO стала ініціатором важливого й цікавого проєкту. Все почалося з того, що SHABO запропонували широкій громадськості обрати ТОП 10 "супергероїв" з 26 представників винної індустрії, які зробили відчутний внесок у популяризацію українського виноробства.

"Супергерої", яких обрали відкритим голосуванням у фейсбуці, отримали в подарунок номерні пляшки ексклюзивного вінтажного ігристого з лімітованої колекції SHABO Grand Cuvee Zero і Grand Cuvee Rose, реліз якого відбувся у грудні 2020 року (до речі, вся партія була розпродана протягом першого ж тижня з моменту релізу).

Читайте також Україна вперше здобула золото на Decanter 2021: вина SHABO серед лідерів світових виробників

Ідея "винних супергероїв" сподобалася і мала такий потужний ефект, що відтепер SHABO проводитиме щорічну церемонію нагородження амбасадора Бренду українського вина. Першою переможницею стала Євгенія Ніколайчук – співвласниця мережі Like a local's Wine Bar, винна експертка (WSET4), авторка авторського курсу Winestart і винної гри Winespiration.

З ініціативи Важі Іукурідзе, засновника компанії SHABO, Євгенія стала першою володаркою спеціальної комірки на 17 пляшок у сімейній енотеці сім'ї Іукурідзе, яка розташована в Центрі культури вина SHABO.

Ми поставили Євгенії кілька питань на тему українського виноробства і винної культури в нашій країні.  

Євгенія Ніколайчук стала першою амбасадоркою Бренду українського вина / Фото Євгенія Ніколайчук

– Коли і як ви познайомилися з українським вином? Розкажіть свою історію.

– Якщо ми говоримо про знайомство з українським вином, ми напевно маємо на увазі якісне українське вино. У мене є дві пов'язані з цим історії. Перша – приблизно з 2009 року, я тоді працювала в компанії Долмарт Україна, яка спеціалізувалася на імпорті в Україну "великих" вин. Власниця компанії, Христина Ксініас, сказала в якийсь момент: ми будемо робити дистрибуцію для дуже перспективного українського виробника. Цим виробником була виноробня "Колоніст". Саме тоді я познайомилася з Іваном Васильовичем Плачковим, власником і засновником виноробні – всі, хто з ним знайомий, знають, що це неймовірно харизматична та цікава людина. Спробувавши "Колоніст", я зрозуміла, що в Україні, схоже, є вино, і у цього вина є майбутнє.

Друга історія – це знайомство з Ігорем Самсоновим, власником виноробні Esse, розташованої в Криму – це був 2011 рік, до анексії. Ігор запросив мене до себе на виноробню. І саме тоді я повірила, що в Україні вже є класне вино і люди, по-справжньому закохані в виноградники та виноробство. В той момент тема made in Ukraine стала мені по-справжньому цікава.

– Чи складно працювати з українським вином?

– Дуже складно з кількох причин. Я і мої колеги часто чуємо: "Хлопці, ви справжні герої" – тому що продавати умовну Францію, Італію, Іспанію, які традиційно вважаються виноробними країнами, куди простіше – на відміну від України, яка до недавнього часу мала швидше негативний імідж в очах винолюбів.

Бренд українського вина поки що в процесі формування, і нам часто доводиться долати якусь зневагу до нашого вина з боку самих українців. Для нас це справжній челлендж – перебороти незнання, невіру, небажання дізнатися.

До речі, ситуація з іноземними туристами й експатами, які працюють і живуть в Україні, зовсім інша: вони відкриті до всього нового, з інтересом та задоволенням дегустують і купують українські вина.

Ще одна причина – відсутність структурованої інформації про українське виноробство. Ми з моїм партнером Сергієм Клімовим нещодавно почали вивчати історичні документи, дізналися приголомшливі факти, про які нікому не було відомо. Ці документи припадають пилом в архівах, нікому до них немає діла, і це сумно – я вважаю, що знання своєї історії й традицій дуже важливо, воно дає можливість пишатися тим, хто ми є. Це стосується всіх сфер, не тільки виноробства.

Третя причина – відсутність стабільності: в ціновій політиці, у якості вина, Україна поки ще шукає свій стиль, і це дуже цікавий процес. Тому – так, непросто, але дуже цікаво і круто.

Євгенія Ніколайчук – винна експертка, співвласниця мережі Like a local's Wine Bar / Фото Євгенія Ніколайчук

– Чого, на ваш погляд, не вистачає українському виноробству?

– Доброго маркетингу, причому саме для парасолькового бренду "українське вино". Як тільки у нього з'явиться правильний маркетинг і амбасадори, які будуть професійно просувати українське вино, всім нам житиметься краще.

– Які досягнення українського виноробства ви вважаєте найяскравішими?

– Сам факт того, що українське вино існує і розвивається, можна сказати, всупереч багатьом не найсприятливішим обставинам. Я тісно працюю з українським вином вже майже 5 років і можу сказати, що за цей період наше виноробство зробило колосальний ривок. Це – нехай і не найстрімкіший, але впевнений рух вперед.

Ми бачимо ті прекрасні результати, які показують наші вина на міжнародних дегустаційних конкурсах – наприклад, у SHABO в колекції вже вонад 500 нагород. Про нас вже говорить міжнародна преса і до нашого вина вже є інтерес з боку провідних міжнародних експертів. 

Цікаво Вино за пів мільйона: дізнайтесь про 5 найдорожчих вин в історії

– Яким ви бачите українське вино через 10 років?

– По-перше, ми визначимося, хто ми, де ми і навіщо, з якими сортами винограду хочемо працювати – з автохтонними або міжнародними, захищаємо і розвиваємо свої географічні найменування або працюємо "без правил", з максимальною свободою творчості. Загалом, я думаю, що через 10 років українське виноробство "знайде себе", і кількість виноробів буде в 3, а то і в 4 рази перевищувати сьогоднішню позначку. Все більше виноградників буде з'являтися в центральних і північних регіонах – не тільки на півдні України або на Закарпатті. І ще ми відновимо свою історію, дізнаємося про ті факти, які були забуті.

Євгенія Ніколайчук вже давно працює з українськими винами / Фото Євгенія Ніколайчук 

– З чого почати знайомство з українським вином тим, хто ще не в темі?

– Для початку, звичайно ж, я рекомендую відвідати мережу барів Like a local's. Тут ви можете спробувати цікаві українські вина з популярних і незвичайних сортів винограду, дізнатися про те, що виноробні у нас є не тільки в Одеській і Миколаївській області або на Закарпатті, а й у Вінницькій, Хмельницькій, Київській та Чернігівській областях, познайомитися з різноманітністю стилів, які пропонують українські винороби – побачити загальну картину.

Євгенія Ніколайчук радить глибше познайомитись з українськими винними брендами / Фото Євгенія Ніколайчук

Другий крок – відвідування українських виноробів. І почати я дуже рекомендую з Центру культура вина SHABO, гарантую, що ви отримаєте wow-ефект. Масштабні та дуже красиві виноградники, сучасне високотехнологічне виробництво, старовинні підвали, Будинок ігристих вин, цікава дегустація – все це вражає і вселяє гордість за Україну та її винну культуру. Ми любимо порівнювати себе з Європою – так ось, це високий європейський рівень.

До теми Винний вікенд: їдемо до Центру культури вина SHABO

Центр культури вина SHABO / Фото SHABO

Центр культури вина SHABO / Фото SHABO

Центр культури вина SHABO / Фото SHABO

Взагалі, відвідування виноробні та спілкування з виноробом – це прекрасний досвід, він вчить нас цінувати цю неймовірну працю та надихає. Можливість поспілкуватися з виноробами також є на фестивалях вина – наприклад, Kyiv Food and Wine Festival, який проходить в Києві двічі на рік, навесні та восени, традиційно збирає великих і малих виноробів з усієї України, і з більшістю з них ви можете поспілкуватися на фестивалі. 

Досліджуйте нові горизонти винного світу разом з найкращими зразками українського виноробства. Обирайте вино за вашим смаком в інтернет-магазині SHABO

– Що можна зробити для розвитку винної культури в Україні?

– Є дві прості речі, які може зробити кожен з нас: перша – купити пляшку українського вина, друга – продегустувати і похвалити.